Ми стаємо «чорною Сахарою»: політолог Романченко розповів, яка земельна реформа потрібна Україні


                Ми стаємо «чорною Сахарою»: політолог Романченко розповів, яка земельна реформа потрібна Україні

Для України один з варіантів проведення земельної реформи – це створення спеціалізованого земельного банку. Про це в ексклюзивному коментарі інтернет-виданню Новости Украины – From-UA розповів політичний аналітик, глава Спілки молодих сил Віталій Романченко.

За словами нашого співрозмовника, з рішенням Європейського суду з прав людини щодо необхідності зняття мораторію на продаж землі в Україні можна погодитись у частині, що постійно діючий мораторій дійсно не вирішує питання земельної реформи.

«Це всього-навсього відтягування часу, і цей «тимчасовий» (вже 17 років) стан лише погіршує ситуацію: існує незаконний напівкримінальний обіг землі та концентрація земельних угідь в Україні без дотримання екологічних вимог. Щороку в Україні виснажується біля 500 000 ґрунту, ми стаємо «чорною Сахарою». Реформу потрібно завершувати, але не тим шляхом який пропонується та нав’язується Україні», — впевнений експерт.

За словами політолога, світ рухається шляхом, протилежним тому, який обирає влада в Україні.

«В США, європейських країнах земля послідовно і цілеспрямовано стає власністю держави або повністю підконтрольною їй. В Англії це стосується 93% родючих земель, у Франції та Німеччині – 67%. У США вже 63% землі у державній власності. Держава бере на себе відповідальність і за продовольчу безпеку. В провідних європейських країнах половина (в Японії – 80%) собівартості сільськогосподарської продукції покривається за рахунок бюджетних дотацій. Там фермер, працівник АПК – поважна людина. Держава допомагає йому, створює потрібні умови, захищає», — розповідає Романченко.

«У країнах Європи держава регулює та обмежує саме приватну власність на землю. Максимальну величину земельної власності на сім'ю встановлено в Румунії – 100 га, в Угорщині – 300 га на особу. Там право на придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення надається лише особам, які працюють на землі та мають аграрну освіту. Як підтверджує практика господарювання в Німеччині, Бельгії, Франції та Іспанії, державні органи управління, місцеві владні структури можуть вимагати від власників землі здійснювати меліоративні та охоронні заходи відповідно до державних планів і під контролем держави. Передбачено примусове вилучення земельних ділянок, які використовуються неефективно, і передача їх великим, добре організованим фермерським господарствам. Жорстко контролюється ринок землі у скандинавських країнах», — додає аналітик.

За словами нашого співрозмовника, для України один з варіантів проведення реформи – це створення спеціалізованого земельного банку.

«Держава через Державний земельний банк передає землю в оренду користувачам і контролює її використання та збереження. Частина орендної плати (земельна рента) залишається в бюджеті місцевої ради як основа розвитку села, селища, регіону. Держава через Державний земельний банк і сільські ради має передавати землю користувачам в оренду. Вона зобов‘язана контролювати якість використання землі, збереження її родючості і за потреби змінювати орендаря. Він теж повинен бути захищеним: продовжений строк оренди, порядок розрахунку за ренту землі, гарантії розпорядження виробленою продукцією, система сприяння її виробництву, переробці і реалізації» — резюмував експерт.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *